Blog

ARTYKUŁY

Jak skutecznie rozwiązywać konflikty w zespole?

Konflikt w firmie to zawsze sytuacja niekomfortowa. Dowiedz się, jakie są przyczyny nieporozumień, kto i jak najlepiej rozwiąże spór między pracownikami oraz co zrobić, gdy wydaje się, że nie ma już wyjścia z patowej sytuacji.  Zarządzanie konfliktem stanie się prostsze.

Czytaj więcej »

Przebranżowienie na IT – czy jest to możliwe?

Branża IT jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Przyciąga nie tylko osoby, które poszukują wyższych zarobków, ale także np. tych, którzy zapragnęli powrócić do wcześniej porzuconej pasji. Jak się przebranżowić na IT? Podpowiedzi znajdziesz w naszym artykule.

Czytaj więcej »

Czym jest system CRM i jak z niego korzystać?

CRM to narzędzie wspierające sprzedaż towarów i usług. Pozwala zarządzać relacjami z klientem oraz umożliwia kontrolę nad łańcuchem dostaw. Właśnie dlatego stanowi niezbędne narzędzie pracy sprzedawców i handlowców w dużych firmach, w których obsługa klienta i relacja z nim bezpośrednio wpływa na osiągane wyniki sprzedażowe.

Czytaj więcej »

5 sposobów na zdobycie zaufania w pracy

Zaufanie to podstawa dobrych relacji zawodowych. To właśnie zaufanie buduje więź między członkami zespołu i umożliwia udaną komunikację w pracy. Jak zdobyć zaufanie w pracy? Poznaj 5 skutecznych sposobów, dzięki którym na pewno Ci się to uda.

Czytaj więcej »

Jak efektywnie komunikować się w pracy

Jak podnieść swoją wartość na rynku pracy? Jest pewna umiejętność, która sprawi, że każdy dział rekrutacji spojrzy na Ciebie przychylnym okiem. To sprawna komunikacja. W pracy zespołowej łatwo o nieporozumienia, dlatego warto szukać przyczyn problemów w komunikacji i rozwijać tę ważną umiejętność.

Czytaj więcej »

Planowanie pracy metodą TRZOS

Planowanie pracy metodą TRZOS ułatwi Ci wykonywanie zadań w szybki i efektywny sposób. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza podczas pracy zdalnej. Możesz nadać priorytety zadaniom, które zaplanowałeś na cały dzień  i na bieżąco kontrolować swoje postępy. Ta metoda pozwoli Ci sprawdzić, jak wykorzystujesz godziny pracy. W naszym artykule wyjaśniamy, na czym polega metoda TRZOS. 

Czytaj więcej »

Kwalifikacje rynkowe w sezonie zimowym

Zima jest okresem, na który czekają wszyscy miłośnicy sportów uzależnionych od śniegu i niskich temperatur. Narciarstwo rekreacyjne czy snowboard to popularne formy rozrywki, których nauka powinna odbywać się pod okiem eksperta. Jakie warunki trzeba spełnić, by nim zostać?

Czytaj więcej »

Nauka w dorosłym życiu – czy warto?

Rozwój osobisty jest jednym z najważniejszych wymagań stawianych pracownikowi przez współczesny rynek pracy. Inwestując swój czas w naukę, możesz zdobyć wyczekiwany awans, zmienić branżę lub po prostu znaleźć zatrudnienie. Jak przebiega proces uczenia się dorosłych i dlaczego jest tak ważny?

Czytaj więcej »

Nauczanie z wykorzystaniem narzędzi do nauczania zdalnego

Niedawny lockdown w istotny sposób wpłynął na sposoby nauczania w szkołach. Lekcje i zajęcia prowadzone stacjonarnie zostały na pewien czas zastąpione przez nauczanie zdalne. Powrót do tradycyjnych form edukacji nie zmienił radykalnie tej sytuacji – narzędzia do nauki online wpisały się na stałe w specyfikę pracy szkół.

Czytaj więcej »

Praca z dzieckiem metodą Montessori

Metoda Marii Montessori jest wykorzystywana w coraz większej liczbie szkół i przedszkoli w Polsce. Placówki tego typu pojawiają się zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miasteczkach. Czym wyróżnia się metoda Montessori i w jaki sposób pracuje nauczyciel Montessori?

Czytaj więcej »

Jak zostać doradcą w zakresie prowadzenia firmy?

Obecnie coraz więcej osób podejmuje decyzję o rezygnacji z etatu i założeniu własnej firmy. Często są to osoby, które nie mają doświadczenia w prowadzeniu biznesu. W uniknięciu poważnych problemów może im pomóc doświadczony doradca biznesowy. Jak nim zostać? Odpowiedź znajdziesz w artykule.

Czytaj więcej »

Rozwój osobisty metodą 90-90-1 Robina Sharma

Zdajesz sobie sprawę z tego, że ciągły rozwój jest szalenie istotny? Chcesz zdobywać nową wiedzę, ale wiele zaplanowanych projektów zostało przez Ciebie porzuconych w połowie lub jeszcze wcześniej? Poznaj metodę 90-90-1 Robina Sharma, która wspomaga efektywną realizację długofalowych przedsięwzięć.

Czytaj więcej »

Getting Things Done – sposób na zorganizowaną pracę

Ciągłe zmiany na rynku pracy sprzyjają tym, którzy zdobywają nowe kompetencje i stale uczą się nowych zagadnień. Nauka w połączeniu z życiem rodzinnym lub zawodowym często jednak wiąże się z długą listą zadań. Jak sobie poradzić w natłoku obowiązków? Z pomocą przychodzi metoda Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Opiera się ona na kilku zasadach, które pomagają skutecznie realizować nawet sporą liczbę projektów naraz.

Czytaj więcej »

Jak zostać mediatorem sądowym w sprawach rodzinnych?

Nie trzeba być sędzią, aby brać udział w rozwiązywaniu spraw skierowanych na drogę sądową. Kodeks postępowania cywilnego przewiduje możliwość rozwiązania sporu w drodze konsensusu – ta droga pozwala zaoszczędzić pieniądze, czas i nerwy. Co to jest mediacja sądowa i jak zostać mediatorem w sprawach rodzinnych? Pokazujemy, jak zdobyć niezbędne kwalifikacje!

Czytaj więcej »