Blog

ARTYKUŁY

Odznaka+. Cyfrowe mikropoświadczenia po polsku

Mikropoświadczenia są odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata wymagającego od nas nieustannego rozwoju i poszerzania swoich umiejętności, które zostaną potem potwierdzone w sposób rzetelny i oficjalny. W obliczu coraz wyraźniejszej dominacji nowych technologii równie istotne staje się sprawne funkcjonowanie mikropoświadczeń w przestrzeni cyfrowej.

Czytaj więcej »

Cyfrowe mikropoświadczenia szansą na lepszą przyszłość

Świat wokół nas ulega przeobrażeniom, które już od jakiegoś czasu określa się mianem czwartej rewolucji przemysłowej. Te zmiany dotykają wszystkich – małych dzieci, uczniów i studentów, osób aktywnych zawodowo, emerytów. Nowe technologie stają się wszechobecne, więc umiejętność wykorzystywania ich w różnych dziedzinach życia staje się warunkiem odnalezienia się w nowej rzeczywistości.

Czytaj więcej »

Trener personalny – kim jest i jakie ma kompetencje

Uwielbiasz aktywność fizyczną i potrafisz sprawić, żeby inni także ją pokochali? W takiej sytuacji dobrym pomysłem jest rozważenie ścieżki zawodowej  jako  trener personalny. Dowiedz się, czym dokładnie zajmuje się trener, jakie są cechy dobrego trenera i jak zostać trenerem personalnym.

Czytaj więcej »

Rozpoznawanie potencjału rozwojowego ucznia

Jak rozpoznać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów? Jak rozmawiać z uczniami, żeby motywować ich do rozwijania swoich zdolności? Mogą w tym pomóc metody coachingowe. Dowiedz się, czego dotyczy kwalifikacja “Rozpoznawanie potencjału rozwojowego ucznia i prowadzenie rozmów z uczniem z wykorzystaniem metod coachingowych” i jak ją zdobyć.

Czytaj więcej »

Co to jest Lean Office?

Przekroczone terminy. Chaos w dokumentacji. Straty finansowe. Wiele firm zmaga się z takimi problemami. Jak z nimi walczyć? Wdrożyć Lean Office. Dowiedz się, na czym polega ta metoda optymalizacji procesów biznesowych i jak uzyskać kwalifikacje do wdrażania i koordynowania procesów biznesowych metodą Lean Office.

Czytaj więcej »

Co to jest nonkonformizm pracownika?

Asertywność, własne zdanie, burzenie zastanego porządku. Czy takie cechy mogą być pozytywne z punktu widzenia pracodawcy? Jaka praca jest dobra dla osób, które działają w ten sposób? Sprawdźmy, czym są  konformizm i nonkonformizm pracownika i jakie korzyści dają w kontekście pracy zawodowej.

Czytaj więcej »

Co to jest work-life balance i jak go osiągnąć?

Pracoholizm jest powszechnie występującym zjawiskiem, którego konsekwencje są dotkliwe zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. To prosta droga do wypalenia zawodowego przejawiającego się złym samopoczuciem, zmęczeniem, brakiem wiary we własną wartość i obniżeniem jakości pracy. Jak ograniczyć skutki pracoholizmu? Rozwiązaniem jest work-life balance.

Czytaj więcej »

Jakie korzyści przynosi praca?

Oczywistym celem, dla którego decydujemy się podjąć aktywność zawodową, jest zarabianie pieniędzy. Ekonomiczne bezpieczeństwo i możliwość zaspokojenia swoich potrzeb to jednak niejedyne zalety pracy. Jakie inne korzyści daje podjęcie zatrudnienia?

Czytaj więcej »

Czym jest prokrastynacja

Duża presja, szybkie tempo życia, wygórowane oczekiwania, perfekcjonizm — to czynniki, które zamiast pozytywnie motywować do działania, często hamują zachowania proaktywne. W efekcie, zamiast realizować swoje cele, ludzie odkładają sprawy na później, nie dotrzymując terminów.

Czytaj więcej »

Zdobywanie wiedzy przez mentoring

Początkujący pracownicy nie zawsze wiedzą, jak zdobywać wiedzę i umiejętności niezbędne na rynku pracy. Możliwości jest wiele, a ich efektywność zależy od różnych czynników, przede wszystkim indywidualnych predyspozycji.

Czytaj więcej »

Efektywne zarządzanie, czyli kim jest dobry manager?

Awans na stanowisko managerskie jest dla wielu osób spełnieniem marzeń. Możliwość zarządzania zespołem nie jest jednak wyłącznie zwieńczeniem kariery zawodowej – kierowanie pracą firmy nie ogranicza się do wydawania poleceń, to nowe obowiązki oraz wielka odpowiedzialność. Podpowiadamy, jakie są cechy dobrego managera, jak efektywnie zarządzać zespołem i w jaki sposób przygotować się do tej pracy.

Czytaj więcej »

Jak pokonać rutynę w pracy?

Rutyna w pracy  to spory problem w życiu zawodowym. Przez nią czujemy się znudzeni, przestajemy czerpać satysfakcję z wykonywanych zadań, zaczynamy popełniać błędy. Jak pokonać monotonię w pracy? Kiedy warto rozważyć większe zawodowe zmiany?

Czytaj więcej »

Jak skutecznie rozwiązywać konflikty w zespole?

Konflikt w firmie to zawsze sytuacja niekomfortowa. Dowiedz się, jakie są przyczyny nieporozumień, kto i jak najlepiej rozwiąże spór między pracownikami oraz co zrobić, gdy wydaje się, że nie ma już wyjścia z patowej sytuacji.  Zarządzanie konfliktem stanie się prostsze.

Czytaj więcej »

Przebranżowienie na IT – czy jest to możliwe?

Branża IT jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Przyciąga nie tylko osoby, które poszukują wyższych zarobków, ale także np. tych, którzy zapragnęli powrócić do wcześniej porzuconej pasji. Jak się przebranżowić na IT? Podpowiedzi znajdziesz w naszym artykule.

Czytaj więcej »