ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji
drogą elektroniczną od Instytutu Badań Edukacyjnych.
Jakie kompetencje powinny mieć osoby zaangażowane w prowadzenie walidacji efektów uczenia się? O czym warto pamiętać, budując sieć pracowników lub współpracowników? Jakie role, zadania, kompetencje warto wziąć pod uwagę?
Przygotowaliśmy materiały, które mogą pomóc instytucjom certyfikującym (IC) w odpowiedzi na te pytania. Opisaliśmy kompetencje związane z planowaniem, organizacją oraz prowadzeniem walidacji. Pominęliśmy wymagania dotyczące wiedzy i doświadczenia zawodowego wynikające ze specyfiki kwalifikacji, ponieważ są one najczęściej zawarte w opisie danej kwalifikacji wolnorynkowej kub sektorowej.
Osoba zajmująca się weryfikacją efektów uczenia się. Przykładowe zadania asesora:
PDF 226 KB
Osoba zajmująca się wsparciem osób zainteresowanych przystąpieniem do walidacji lub ubiegających się o uzyskanie kwalifikacji w identyfikowaniu i dokumentowaniu efektów uczenia się. Przykładowe zadania doradcy walidacyjnego:
PDF 230 KB
Osoba zajmująca się organizacją i prawidłowym przebiegiem walidacji w IC. Przykładowe zadania koordynatora:
PDF 228 KB
Poniżej do pobrania instrukcja dotycząca korzystania z materiałów oraz proponowane opisy kompetencji.
Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji
drogą elektroniczną od Instytutu Badań Edukacyjnych.
© 2024 Instytut Badań Edukacyjnych
Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych z dofinansowaniem z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).