Kwalifikacja została włączona do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w maju tego roku, pisaliśmy o niej również w Kwartalniku ZSK. Ale już teraz wpływa ona realnie na zmiany w szkolnictwie branżowym. Technikum nr 4 w Zespole Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Zabrzu w roku szkolnym 2021/2022 wdraża modyfikację programu nauczania. Chodzi o zawód technik ekonomista.
Do programu nauczania zostały włączone efekty uczenia się kwalifikacji rynkowej „Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM”. Została ona włączona do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji przez Fundację VCC na podstawie obwieszczenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii.
W bieżącym roku szkolnym program obejmie uczniów klas trzecich w zawodzie technik ekonomista. Treści zostaną zrealizowane w systemie dwuletnim w klasie trzeciej i klasie czwartek na przedmiocie zawodowym wynikającym z podstawy programowej „Systemy komputerowe kadrowo-księgowe”.
CRM – co to jest?
CRM, czyli Customer Relationship Management, to zespół działań i instrumentów, które są niezwykle przydatne w zarządzaniu kontaktami z klientami. System jest specyficzną formą komunikacji i pomaga w usystematyzowaniu pracy przedsiębiorstwa. CRM obejmuje swoim zasięgiem nie tylko metody, ale także oprogramowanie informatyczne i pełne wykorzystanie możliwości, jakie daje internet.
Dzięki znajomości CRM, przedsiębiorstwo może jeszcze lepiej odpowiadać na zapotrzebowanie klientów. To również idealne narzędzie do budowania przewagi marketingowej.
CRM – nowa kwalifikacja rynkowa w ZSK
Osoba posiadająca kwalifikację rynkową „Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM” wyszukuje, w oparciu o wyznaczone cele, dane klientów oraz realizuje proces obsługi klienta z wykorzystaniem systemu CRM. Dostosowuje swoje działania do wyznaczonych celów, rodzaju produktu czy usługi oraz specyfiki odbiorcy. Ponadto wyszukuje, weryfikuje i przetwarza informacje o klientach, które są niezbędne do zwiększenia efektywności sprzedaży.
Potrafi również samodzielnie planować działania, monitorować i analizować przebieg procesu w systemie CRM oraz dostosowuje plan działania w celu osiągnięcia założonych rezultatów. Zabezpiecza także i przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami prawa.