W publikacji omówiono sposób przypisywania poziomu PRK do kwalifikacji pełnych i cząstkowych. Tekst został przygotowany przede wszystkim z myślą o członkach zespołów ekspertów dokonujących porównania efektów uczenia się wymaganych dla kwalifikacji z charakterystykami poziomów PRK.
Zasady przypisywania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji zostały określone w ustawie o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Poziom PRK ułatwia porównywanie między sobą kwalifikacji włączonych do ZSK. Zwiększa też rozpoznawalność i czytelność kwalifikacji na rynku pracy.
Publikacja jest przeznaczona osobom, które organizują prace ekspertów, tj. pracownikom poszczególnych ministerstw, uczelni. Materiał bazuje na rezultatach projektu „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania krajowych ram kwalifikacji i krajowego rejestru kwalifikacji na rzecz uczenia się przez całe życie”. W publikacji uwzględniono także doświadczenia zebrane w pierwszych latach wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Pobierz publikację w języku polskim (PDF, 803 KB)