Kim jest social media ninja?

Media społecznościowe stały się już tak powszechne, że trudno znaleźć osobę, która z nich nie korzysta. Są one nie tylko w zasięgu ręki, ale też odpowiadają na wiele potrzeb. Niektórzy dzięki mediom nawiązują i podtrzymują kontakty z innymi, inni oglądają filmiki, czytają i komentują ciekawe dla siebie treści czy podziwiają zdjęcia. Skąd biorą się treści w mediach społecznościowych? Oprócz tych umieszczanych przez zwykłych użytkowników, za realizacją profesjonalnych treści stoi social media ninja. Jaka jest jeszcze jego rola? I jak można nim zostać?

Social media ninja – kto to jest?

Najkrócej mówiąc to pasjonat mediów społecznościowych, który prowadzi kanały społecznościowe różnych marek i firm np. na Facebooku czy Instagramie. Jego praca polega na tworzeniu treści, tak aby dotarły do jak największej liczby użytkowników. Jednak jest to tylko wierzchołek góry lodowej, ponieważ do obowiązków social media ninja należy szereg innych działań, np. pisanie angażujących postów, publikowanie grafik czy wideo. Jest to praca, która wymaga czasu, wiedzy i doświadczenia. Wskazana jest również umiejętność organizacji własnego czasu, zwłaszcza, jeśli prowadzi się wiele kont. Oprócz planowania i publikacji postów, osoby odpowiedzialne za prowadzenie profili społecznościowych muszą odpowiadać na komentarze użytkowników oraz wiadomości prywatne. Dzięki odpowiednio zaplanowanej i realizowanej strategii marketingowej, przyczyniają się nie tylko do kształtowania pozytywnego wizerunku danej marki, ale również zwiększenia sprzedaży.

Jakie umiejętności powinien posiadać social media ninja?

Ogromna popularność serwisów społecznościowych to szansa dla firm na dotarcie do zaangażowanych użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Aby wygenerować wartościowy ruch na profilu, osoba odpowiedzialna za prowadzenie kont społecznościowych powinna mieć odpowiednie kompetencje. Przede wszystkim musi być pasjonatem social media, znać aktualne trendy oraz potrzeby i preferencje odbiorców. Jednym z ważniejszych elementów każdego wpisu na Facebooku czy Instagramie jest angażujący przekaz. Social media ninja powinien więc umieć kreować zachęcające treści. To właśnie lekkość narracji zachęca do dyskusji i podjęcia  przez fanów pożądanej akcji. 

JDabrowsky i jego droga w social media – zobacz

 

Taki specjalista powinien nie tylko posiadać lekkie pióro, ale również sprytnie operować językiem korzyści – użytkownik obserwujący profil musi otrzymać od marki jakąś wartość. Wpisy nie mogą skupiać się wyłącznie na przedstawieniu zalet danych produktów, ale przede wszystkim ich zastosowaniu. Równie ważne kompetencje specjalisty ds. mediów społecznościowych to znajomość narzędzi poprawiających efektywność pracy np. narzędzi analitycznych, menedżera reklam czy programów graficznych.

Social media ninja – praca i możliwości rozwoju

Social media ninja to przyszłościowy zawód, który może być bardzo dochodowy i  dawać wiele satysfakcji. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pasjonat mediów społecznościowych zdobył taką pracę. Dla przyszłego pracodawcy liczą się jednak przede wszystkim konkretne umiejętności, a nie np. dyplom ukończenia studiów wyższych. Jak udowodnić, że posiadamy odpowiednie kwalifikacje do wykonywania zawodu? 

Z pomocą przychodzi Zintegrowany System Kwalifikacji. Można w nim sprawdzić, jakie szczegółowe kompetencje powinien posiadać specjalista w danej branży oraz to, w jaki sposób oficjalnie potwierdzić posiadane kwalifikacje. Uzyskany certyfikat jest dowodem na to, co potrafimy, bez względu na to, gdzie się tego nauczyliśmy. Jeśli chcesz pracować jako socjal media ninja, pomyśl np. o takich kwalifikacjach: „Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)”, „Projektowanie grafiki komputerowej” czy „Koordynowanie projektów komunikacyjnych w agencji reklamowej”. W branży marketingowej liczy się stały rozwój, chęć nauki i znajomość nowych technologii. Osoby, które chcą się przebranżowić lub podwyższać swoje kompetencje, nie zawsze muszą kończyć studia – wiedzę można pozyskiwać na wiele sposobów, również na drodze samodzielnego kształcenia.

Facebook
Twitter
LinkedIn