ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji
drogą elektroniczną od Instytutu Badań Edukacyjnych.
Zadanie konkursowe:
Jako właściciel małego lub średniego przedsiębiorstwa stoisz przed zadaniem zatrudnienia osoby, która swoją edukację ukończyła 15 lat temu. Zgłasza się do Ciebie sześciu kandydatów – Marta, Szymon, Filip, Mirek, Weronika i Kinga. Możesz zatrudnić jedną osobę, a także zaplanować jej ścieżkę rozwoju.
Wybierz jedną z tych osób i opisz na minimum 1200 znaków jej ścieżkę rozwoju w Twoim przedsiębiorstwie.
Marta ma 38 lat i jest absolwentką studiów magisterskich na kierunku finanse i rachunkowość. Swoją karierę zawodową zaczynała od pracy w niewielkim biurze księgowym, a potem przez wiele lat pracowała na rynku nieruchomości. Marta posiada ścisły umysł: liczenie, analizowanie i wpatrywanie się w arkusze Excela to jej pasja.
Marta potwierdziła kwalifikacje w ramach ZSK:
Szymon ma 34 lata i skończył szkołę 15 lat temu. Uwielbia pracę z ludźmi i ma dar do zabawiania innych. Po liceum przez kilka lat grał w zespole weselnym, próbował swoich sił jako DJ, a także był wodzirejem. Szymon ma smykałkę do komputerów – świetnie orientuje się w nowinkach technologicznych i chętnie pomaga innym w rozwiązywaniu problemów z komputerami i 10 oprogramowaniem. Przez kilka lat pracował jako doradca sprzedażowy w sklepie ze sprzętem elektronicznym.
Szymon potwierdził kwalifikacje w ramach ZSK:
• „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca”
Filip ma 36 lat i jest absolwentem technikum gastronomicznego. Po ukończeniu szkoły od razu udał się do Wielkiej Brytanii, gdzie pracował jako kelner, barman, kucharz, a także menadżer niewielkiej restauracji. Uwielbia pracę z ludźmi i jest osobą niezwykle kreatywną. Obecnie w Polsce dorabia sobie jako freelancer – podejmuje liczne zlecenia na promocję restauracji w internecie.
Filip potwierdził kwalifikacje w ramach ZSK:
Mirek ma 37 lat i jest absolwentem technikum budowlanego. Zaczynał pracę w ekipie remontowej, a później przez kilka lat prowadził własną niewielką firmę zajmującą się montowaniem stolarki budowlanej, chwytając się zleceń w całym kraju. W jego CV znalazła się również praca w niewielkim pensjonacie w górach, gdzie zajmował się zarówno organizacją wycieczek, jak i wykonywaniem prac „złotej rączki”.
Mirek potwierdził kwalifikacje w ramach ZSK:
Weronika ma 35 lata i po zdaniu matury, od razu zaczęła pracować w rodzinnym pensjonacie nad morzem, organizując pobyty zdrowotne. Po kilku latach postanowiła się przebranżowić i podjęła staż w agencji marketingowej, gdzie następnie pracowała jako graficzka, copywriterka i projektantka stron www.
Weronika potwierdziła kwalifikacje w ramach ZSK:
Kinga ma 34 lata i jest z zawodu fryzjerką. Interesuje się modą i posiada ogromną wiedzę na temat nowych trendów w branży beauty. Jej pasją jest zdrowe odżywianie się i uprawianie fitnessu – dorabia sobie jako trener personalny.
Kinga potwierdziła kwalifikacje w ramach ZSK:
• “Przygotowywanie potraw zgodnie z trendami rynkowymi i zasadami zdrowego żywienia”
Pytania pomocnicze do opisu kariery:
Pytania i wyjaśnienia do Regulaminu konkursu na pracę opisują ścieżkę rozwoju zawodowego pracownika/pracowników powiązaną z Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji „Kariera jutra”
Pytanie nr 1
Czy przedsiębiorstwo biorące udział w konkursie „Kariera jutra” musi zaplanować ścieżkę rozwoju wybranego pracownika w swojej firmie, czy może być to wymyślone przedsiębiorstwo?
Odpowiedź:
Zadanie konkursowe polega na opracowaniu ścieżki rozwoju zawodowego pracownika lub pracowniczki w istniejącym przedsiębiorstwie, w oparciu o życiorysy fikcyjnych bohaterów. Uczestnik konkursu opracowując ścieżkę rozwoju zawodowego dla pracownika/pracowników ma do dyspozycji pytania pomocnicze znajdujące się w formularzu rejestracyjnym, ukierunkowujące go na zaprezentowanie profilu swojej firmy i możliwości jej rozwoju, wynikających ze ścieżek kariery jej pracowników.
Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji
drogą elektroniczną od Instytutu Badań Edukacyjnych.
© 2024 Instytut Badań Edukacyjnych
Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych z dofinansowaniem z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).
Dziękujemy za poprawne wypełnienie formularza.
Twoje zgłoszenie zaczyna być analizowane.