Trudno nie zgodzić się z tym założeniem. Im mniej „rozpraszaczy” w zasięgu wzroku, tym łatwiej skupić się na tej jednej, najważniejszej w danej chwili, rzeczy. Prostsze jest też znalezienie właściwego dokumentu, koniecznej do dalszej pracy notatki, no i zdecydowanie zmniejsza się ryzyko wylania kawy…
Naturalnie, są też zwolennicy artystycznego nieładu i twórczego chaosu. To ci, którzy bez problemu odnajdują w stosie kartek tę właśnie potrzebną i doskonale wiedzą gdzie co jest, mimo że postronni widzą tylko bałagan.
Nie można powiedzieć, że którakolwiek ze szkół zarządzania przestrzenią biurkową jest lepsza. Najlepsze jest to, co sprawdza się w przypadku danej osoby. Trudno jednak się nie zgodzić, że są zawody, w których zamiłowanie do porządku i organizacji są nie tylko zaletą, ale wręcz niezbędną cechą.
Jednym z takich zajęć jest prowadzenie obsługi biura.
Osoba posiadająca kwalifikację w tym zakresie jest gotowa do samodzielnego planowania i realizowania zadań administracyjnych i logistycznych związanych z funkcjonowaniem biura. Wypełnia zadania dotyczące obiegu dokumentów w ramach obowiązującego w przedsiębiorstwie otoczenia formalno-prawnego. Obsługuje korespondencję, ewidencjonuje przesyłki wychodzące i przychodzące. Na podstawie wytycznych przygotowuje treść pism i materiałów niezbędnych w pracy biura oraz redaguje je w formie dostosowanej do odbiorców i celu. Osoba posiadająca kwalifikację jest przygotowana do obsługiwania interesantów w ramach wyznaczonego przez pracodawcę zakresu obowiązków. Wykorzystuje zdolności interpersonalne, stosuje zasady savoir-vivre’u oraz dress code’u. Przyjmuje odpowiedzialność za wykonywane działania zawodowe. Osoba posiadająca kwalifikację może znaleźć zatrudnienie na stanowiskach biurowych w wielu branżach, zarówno w przedsiębiorstwach, instytucjach publicznych czy organizacjach pozarządowych.
Kwalifikacją tą mogą być zainteresowane w szczególności osoby dorosłe, które:
- chcą zdobyć nową kwalifikację w krótkim czasie, kluczową z punktu widzenia rynku pracy;
- posiadają doświadczenie w pracach biurowych i chciałyby je potwierdzić, a tym samym powrócić na rynek pracy;
- powracają lub wchodzą na rynek pracy;
- są w wieku 50+ i są wykluczone zawodowo i/lub cyfrowo;
- są długotrwale bezrobotne, chcą zdobyć umiejętności, otwierające możliwość pracy w wielu branżach;
- są niezadowolone ze swojej aktualnej sytuacji zawodowej i chcą się przekwalifikować;
- nie mają potwierdzonych kwalifikacji w zakresie prowadzenia prac biurowych, a chciałyby podjąć pracę w biurze.
Wybrane inne kwalifikacje, które mogą zainteresować pracowników biurowych:
- wdrażanie i koordynowanie procesów biznesowych (Lean Office)
- zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM
- realizacja projektów interim management (zarządzanie czasowe)
Więcej kwalifikacji, nie tylko „biurowych”, można znaleźć w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji.
Mapa kwalifikacji ZSK. Wybierz branżę i zdobądź certyfikat
#FunduszeUE