[ilustracja: kwalifikacje.gov.pl / YouTube]
Drugi dzień kongresu rozpoczął się od Zeterki
Prezentacja narzędzia do automatycznego wspierania doradztwa była pierwszym wystąpieniem drugiego dnia kongresu. Dr Marcin Trepczyński z IBE oraz Maciej Osowski i Jakub Szulc z Emplocity pokazywali, w jaki sposób Zeterka pozwala znaleźć potrzebne użytkownikowi informacje ze Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (ZRK) i jakie przyjęto w tym celu rozwiązania technologiczne.
Zalety Zeterki
Marcin Trepczyński pokazał przewagę tego narzędzia wobec innych dostępnych chatbotów opartych na sztucznej inteligencji i wyszukiwarek, a także jego kluczowe funkcjonalności. Maciej Osowski wskazał zaś na precyzję Zeterki i zniwelowanie ryzyka rozmowy o rzeczach nieistotnych oraz halucynacji. Udało się to osiągnąć dzięki wytrenowaniu własnego mniejszego modelu na języku polskim oraz dotrenowanego na korpusie wiedzy dot. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i na opisach kwalifikacji.
Taki model opowiada nam tylko o tym, co znajduje się w ZRK. Ten model jest na bieżąco dotrenowywany, gdy Zeterka wzbogaca się o nowe kwalifikacje — podkreślił Maciej Osowski.
Zeterka będzie rozwijana
Z kolei Jakub Szulc opowiedział o kolejnym kroku w rozwoju narzędzia, czyli wykorzystaniu do niego jednego z dużych modeli językowych. Aby uniknąć wspomnianych wyżej ryzyk, w Zeterce zastosowane zostaną specjalne blokery. Połączenie precyzji z ograniczoną swobodą, uzyskaną dzięki dużemu modelowi, pozwoli na formułowanie odpowiedzi zarazem konkretnych i atrakcyjnych.
Rozmowa jest przez to bardziej angażująca, a doświadczenia użytkownika są przez to lepsze — uzasadniał Jakub Szulc.
Jesteśmy przekonani, że społeczeństwo otwarte na rozwój, w tym rozwijanie umiejętności i zdobywanie kwalifikacji, potrzebuje takiego wdrożenia. To optymalna odpowiedź na zapotrzebowanie zarówno osób, które same chcą się rozwijać, jak i ich doradców — podsumował dr Trepczyński.
źródło: kanał YouYube World Hearing Center / Światowe Centrum Słuchu
#FunduszeUE