Czego chcą pracownicy?

biały znak zapytania na szarym tle
Wciąż najważniejszą kwestią dla pracowników jest płaca. Warto jednak zauważyć, że pośród wskazań znajdują się również kwestie dotyczące rozwoju czy szkoleń.

Zatem czego jeszcze chcą pracownicy? Na to pytanie szukali odpowiedzi autorzy raportu „People at Work 2024: A Global Workforce View„, przeprowadzonego przez ADP Research Institute® na ponad 34,5 tys. pracowników z całego świata.

Oprócz wspomnianych kwestii płacowych, pośród wskazań znalazły się również:
– rozwój kariery (34%);
– zadowolenie z pracy (29%);
– szkolenia i rozwój (20%);
– kultura organizacyjna (11%).

Co ciekawe, jak czytamy w raporcie:

Szkolenia i rozwój zajmują wysokie pozycje wśród pracowników z Ameryki Łacińskiej (25%), zwłaszcza w porównaniu z Europą (16%) i Ameryką Północną (18%).

W podziale na grupy wiekowe szkolenia i rozwój za najważniejszy atrybut pracy najczęściej wskazały osoby w wieku 25-34 lata (22%); najrzadziej (14%) – osoby powyżej 55. roku życia.

Z kolei w przypadku pytania rozwój kariery – również najważniejszy był on dla osób w wieku 25-34 lata (40%), a najmniej istotny (17%) w przypadku pracowników w wieku 55 lat i więcej.

Zintegrowany System Kwalifikacji wspiera potrzeby branży i pracowników HR, proponując narzędzia, które mogą ułatwić pracę podczas:

  • prowadzenia procesów rekrutacji, w tym tworzenia:
    • opisów stanowisk pracy;
    • profili kandydatów;
  • prowadzenia usług doradczych, w tym poprzez:
    • pomiar (diagnostykę) predyspozycji, umiejętności, zainteresowań;
    • rozpoznanie potencjału i możliwych ścieżek rozwoju edukacyjno-zawodowego;
  • prowadzenia usług szkoleniowych, w tym:
    • opisu zapotrzebowania na usługi szkoleniowe za pomocą efektów uczenia się;
    • uwzględniania progresji Polskiej Ramy Kwalifikacji w rozwoju pionowym lub poziomym;
    • weryfikacji tego, co powinno być wynikiem inwestycji rozwojowej.

#FunduszeUE

Facebook
Twitter
LinkedIn