Trendy, innowacje i wyzwania w branży elektroenergetycznej w regionie mazowieckim

Prelegenci

Lider projektu "Wspieranie dalszego rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w Polsce (ZSK 6)", Instytut Badań Edukacyjnych. Z pasji nauczyciel akademicki w Centrum Europejskim Uniwersytetu Warszawskiego oraz hokeista reprezentujący barwy trzecioligowej Torpedy Warszawa. Od 2020 r. członek Rady do Spraw Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej przy Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz wykładowca Akademii Trenerskiej (Instytut Sportu-PIB). Od 2021 r. członek Rady Interesariuszy Centrum Europejskiego UW oraz Wydziału Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych UW dla kierunku europeistyka.

Maciej Tauber

Absolwent kierunku Gospodarka i Administracja Publiczna na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Posiada ponad 20 lat doświadczania zawodowego związanego z zarządzaniem projektami, funduszami UE, rynkiem pracy, szkoleń, edukacją, zarządzaniem oraz szeroko rozumianym rozwojem przedsiębiorstw i pracowników. Uczestniczył w realizacji wielu projektów i programów związanych z podnoszeniem kwalifikacji. Pracował m.in. w PARP, ARP S.A., DGA S.A., PHO Sp. z o.o., FRSE, ORE, IF PAN oraz Fundacji GPW. Od września 2019 roku pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych (IBE), gdzie w projekcie ZSK 2 był Opiekunem Zadania 1 (opracowanie 120 kwalifikacji rynkowych), następnie pracował jako Ekspert ds. ZSK w projekcie ZSK4 (opracowanie opisu 15 kwalifikacji dla nauczycieli), a od września 2023 roku jest w projekcie ZSK 6 zajmuje się opracowaniem i aktualizacją Sektorowych Ram Kwalifikacji jako Ekspert ds SRK. W wolnym czasie jeździ na rowerze i bierze udział w wyścigach ultramaratonów gravelowych.

Rafał Hubczyk

Profesor Politechniki Bydgoskiej. Zajmuje się zagadnieniami funkcjonowania systemów elektroenergetycznych. Autor (współautor) ponad 150 artykułów i referatów naukowych, 3 monografii naukowych, podręcznika akademickiego i ponad 1 500 opracowań eksperckich. Członek Zesp. Ekspertów do Oceny Wdrożeń Projektów (NCBiR), recenzował projekty innowacyjne (NCBiR). Promotor dwóch doktorów nauk technicznych, recenzent prac doktorskich i członek komisji habilitacyjnej. Był przewodniczącym Rady Naukowej Dyscypliny Automatyka, Elektronika i Elektrotechnika na Politechnice Bydgoskiej. Wypromował blisko dwustu inżynierów i magistrów z trzech kierunków: elektrotechnika, energetyka i informatyka. Członek trzech prestiżowych stowarzyszeń: Stow. Elektryków Polskich (prezes SEP od 2022 r.), Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego i PTETiS (członek ZG od 2022 r.). Był przewodniczącym ogólnopolskiej Olimpiady EUROELEKTRA. Inicjator i prowadzący cyklicznych spotkań popularno-naukowych pt. „Czwartki z Elektryką”.

Sławomir Cieślik

Piotr Karaś swoją karierę zawodową rozpoczął w 1995 r. od pracy w bankowości, gdzie przepracował łącznie prawie 12 lat. W 2007 r. objął stanowisko Dyrektora Filii w Siedlcach Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie. Pełni tę funkcję do dzisiaj. Od 2017 r. współpracuje z regionalnymi Uczelniami i Szkołami wyższymi m.in. jako wykładowca dla Szczecińskiej Szkoły Wyższej Collegium, Wyższej Szkoła Biznesu i Administracji w Łukowie oraz Uniwersytetu w Siedlcach. Jest Radnym Rady Miasta Siedlce IX kadencji (był Radnym również w poprzednich 4 kadencjach). Magister zarządzania, absolwent studiów doktoranckich z ekonomii prowadzonych przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie, absolwent licznych studiów podyplomowych w tym Podyplomowych Studiów Samorządowy Menedżer Energii w Szkole Wyższej Ekologii i Zarządzania absolwentem Podyplomowych Studiów Menadżer Publiczny na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów Executive Master of Business Administration ukończonych w Wyższej Szkole Menadżerskiej w Warszawie. W latach 2020-2024 aktywnie zaangażowany w zakresie realizacji zadań Tarczy Antykryzysowej i przeciwdziałania skutkom COVID-19.

Piotr Karaś

Ukończył studia na Wydziale Elektrotechniki Politechniki Lubelskiej oraz studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej na kierunku nowoczesny ekologiczny i energooszczędny transport zelektryfikowany. Doświadczenie zawodowe w zakresie projektowania i budowy sieci trakcyjnej zdobywał m.in. w Movares Polska Sp. z o.o., CBPBBK „Kolprojekt” Sp. z o.o. oraz od 2010 roku w spółce Trakcja S.A., gdzie zaczynał pracę na stanowisku inżyniera budowy. Od 2019 roku pełni funkcję dyrektora Oddziału Trakcyjnego w Trakcji S.A. Wraz z zespołem specjalistów odpowiedzialny był za przebudowę sieci trakcyjnej na kluczowych liniach kolejowych: nr 4 Centralna Magistrala Kolejowa, nr 3 Warszawa Zachodnia – Poznań, nr 7 Warszawa Wschodnia – Lublin, nr 351 Poznań Główny – Szczecin. Wykwalifikowany specjalista w swojej dziedzinie, znany z wyjątkowej wiedzy technicznej i umiejętności zarządzania projektami. Jego zaangażowanie i profesjonalizm przyczyniły się do sukcesu wielu kluczowych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Dzięki jego doświadczeniu i pasji Trakcja S.A. zrealizowała liczne inwestycje, które znacząco poprawiły jakość transportu kolejowego w kraju.

Marcin Walczewski

W Zarządzie Elmo SA (spółki z branży budownictwa infrastrukturalnego głównie działającej w obszarze elektroenergetyki) od maja 2016 roku początkowo jako Wiceprezes Zarządu, a od kwietnia 2019 roku jako Prezes Zarządu. Pracę w Elmo S.A. rozpoczął w 2014 roku jako Dyrektor Finansowy. Wcześniej pełnił funkcje kierownicze w jednej z największych polskich spółek inżynieryjno-budowlanych realizującej m.in. specjalistyczne inwestycje dla branży energetycznej. Posiada wieloletnie doświadczenie m.in. w dziedzinie zarządzania, finansów, księgowości i controllingu. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, ukończył także studia podyplomowe w SGH i WSFiZ w Warszawie.

Robert Mroczyński

Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach. Doradca zawodowy wspierający indywidualność klientów, trener umiejętności miękkich prowadzący warsztaty w oparciu o interaktywne metody nauczania, wieloletni praktyk i obserwator rynku pracy.

Anna Balińska

Długoletni pracownik publicznych służb zatrudnienia, praktyk w zakresie rynku pracy, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Siedlcach.

Beata Demiańczuk

Wieloletni nauczyciel języka niemieckiego, nauczyciel zawodu, wykładowca akademicki oraz doradca zawodowy w obszarze oświaty. W latach 2019-2022 doradca metodyczny ds. języka niemieckiego Koordynatorka projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, staży uczniowskich w kraju i za granicą, wymiany młodzieży w zakresie kształcenia zawodowego i kompetencji społecznych. Inicjatorka budowy Branżowego Centrum Umiejętności w branży Elektroenergetycznej w Siedlcach. Promotorka kształcenia ustawicznego i uczenia się przez całe życie, współpracuje z wieloma instytucjami (m.in. IBE, FRSE) w zakresie kształcenia zawodowego. Promotorka dualnego systemu kształcenia zawodowego we współpracy z zakładami pracy. Dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego w Siedlcach, przy którym powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Branży Elektroenergetycznej

Małgorzata Szymaniuk-Kruk

Dyrektor finansowy w firmie ZELTECH z Siedlec. Jest absolwentką finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej oraz Prawa na Uczelni Łazarskiego. Ukończyła także budownictwo oraz uzyskała tytuł MBA w GFKM Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Od lat związana z branżą budowlaną i energetyczną. Odpowiada za proces rekrutacji. W swojej pracy tworzy warunki zachęcające młodych ludzi, by budowali swoje kompetencje w obszarze energetyki i budownictwa. Obecnie jako przedstawiciel firmy ZELTECH, która jest Projektantem i Generalnym Wykonawcą Branżowego Centrum Umiejętności w Siedlcach, spełnia swoje marzenie by uczestniczyć w tworzenia miejsca, w którym każdy mógłby się przekonać iż energetyka i elektroenergetyka to jedna dziedzin przyszłości w której warto rozwijać swoje kompetencje. Prywatnie żona i mama Wiktorii, Ani i Jakuba.

Agnieszka
Przesmycka – Gołębiewska

Dyrektor personalny w ASAJ sp. z o.o. z 17-letnim doświadczeniem zawodowym w obszarze personalnym. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Menedżer ds. szkoleń i rozwoju Akademii Leona Koźmińskiego. Zaangażowana w rozwój nowoczesnej edukacji zawodowej i szkolnictwa branżowego. Współuczestniczyła w utworzeniu klasy branżowej pierwszego stopnia o profilu magazyniera-logistyka w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 3 im. Stanisława Staszica w Siedlcach. Współpracuje z wieloma instytucjami na rzecz rozwoju szkolnictwa: organizuje praktyczną naukę zawodu dla uczniów klas branżowych, praktyki zawodowe dla uczniów techników oraz praktyki i staże dla studentów.

Wiesława Dębska

Nauczyciel przedmiotów zawodowych, kierownik szkolenia praktycznego i wychowawca młodzieży z ponad trzydziestoletnim stażem w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 4 w Siedlcach. Wykładowca, instruktor nauki jazdy, instruktor techniki jazdy w siedleckim Ośrodku Szkolenia Kierowców „Jacek”. Doradca metodyczny Samorządowego Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Siedlcach.

Kazimierz Mateńko

Adam Tyciński - dyrektor ds. rynku inwestycji w ASAJ sp. z o.o. 13 letnie doświadczenie w sprzedaży. Kieruje się zasadą win-win, każdy projekt traktuje indywidualnie od samego początku do końca. Obecnie dyrektor ds. rynku inwestycji w ASAJ sp. z o.o. realizuje kompleksowo projekty w branży oświetlenia ulicznego wraz z zespołem na każdym etapie: -kontaktu z Urzędem Gminy/Miasta, - przeprowadzania inwentaryzacji, audytu, - doboru rozwiązań technicznych, spełniające potrzeby zamawiającego i budżetu, -opracowania wkładów do SWZ i OPZ, -wsparcia podczas procedury przetargu, -ofertowania wykonawców, -sprzedaży założonych rozwiązań zgodnych z SWZ, W przeszłości: Kierownik regionu u największego Polskiego producenta sterowania oświetlenia ulicznego, z nagrodami za "Najlepiej Oświetloną Gminę". Product/Project Manager w jednej z wschodzących marek na rynek Polski w automatyce przemysłowej. Lider i trener zespołu handlowców z licznymi sukcesami u jednego z największych na rynku Polskim dystrybutora sprzętu AGD, RTV

Adam Tyciński

Dr nauk społecznych w zakresie pedagogiki, p.o. Dyrektor Delegatury w Siedlcach Kuratorium Oświaty w Warszawie. Wieloletni dyrektor placówki doskonalenia nauczycieli. Koordynator form doskonalenia adresowanych do nauczycieli przedmiotów zawodowych, dyrektor licznych projektów, m.in.: Kształcenie zawodowe zgodne z potrzebami rynku pracy. Międzynarodowy projekt wymiany doświadczeń- Vetpro; Już wiem kim będę, Doradztwo zawodowe w szkołach ponad gimnazjalnych miasta Siedlce; Kompleksowe wsparcie szkoły-sposobem na sukces edukacyjny uczniów. Uczestniczka projektu Partnerstwo i współpraca na rzecz budowy nowoczesnego rynku pracy.

Urszula Wyrzykowska-Dudek