Raport zawiera podstawowe informacje o walidacji efektów uczenia się:
- w systemie oświaty,
- w szkolnictwie wyższym,
- w odniesieniu do kwalifikacji rynkowych i uregulowanych w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji.
Informacje te dotyczą m.in. mechanizmów walidacji w każdym z wyżej wymienionych obszarów, zapewniania jakości tego procesu, wsparcia dla osób przystępujących do walidacji oraz monitoringu walidacji. W raporcie opisano również, jaką rolę w walidacji odgrywają narzędzia Europass i Youthpass oraz systemy ECTS i ECVET. Dokument kończy się przedstawieniem głównych strategii obowiązujących w Polsce, które zakładają wykorzystanie i rozwój walidacji.
Raport powstał w celu przedstawienia na arenie międzynarodowej postępów we wdrożeniu przez Polskę postanowień Zalecenia z 2012 r. w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego (2012/C 398/01).
Pobierz publikację w języku angielskim (PDF, 1,1 MB)
Podobne wpisy:
- Otwarte seminarium informacyjne “Projektowanie walidacji w ZSK”
- Raport referencyjny. Odniesienie polskiej ramy kwalifikacji na rzecz uczenia się przez całe życie do europejskiej ramy kwalifikacji (2013)
- Od kompetencji do kwalifikacji − diagnoza rozwiązań i praktyk w zakresie walidowania efektów uczenia się (2013)
- Zapraszamy na listopadowe i grudniowe seminaria
- Pierwszy poradnik dla Instytucji Certyfikujących