Poradnik prowadzi przez proces opisywania kwalifikacji w taki sposób, aby ostateczny opis spełniał wymogi ZSK, był przejrzysty i użyteczny zarówno dla osób ubiegających się o kwalifikację, jak i pracodawców. Szczególnie mocno została zaakcentowana problematyka opisu efektów uczenia się, które są jednym z najważniejszych komponentów każdej kwalifikacji. Efekty uczenia się są również kluczowe z punktu widzenia programów edukacyjnych, stanowią także podstawę dla narzędzi walidacji i egzaminowania.
Publikacja zawiera cenne uwagi dotyczące przypisywania poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji. Zostały w niej także omówione różnice pomiędzy programem studiów podyplomowych a opisem kwalifikacji nadawanej po ich ukończeniu.
Poradnik jest przeznaczony dla ekspertów merytorycznych z danego obszaru, którzy chcą opisać jedną z wymienionych kwalifikacji cząstkowych i szukają informacji, jak zrobić to zgodnie z obowiązującymi przepisami o ZSK.
