Druk 3D zmienia oblicze wielu branż przemysłu, które z produkcji masowej przechodzą na działania lokalne i spersonalizowanym. Rynek „trójwymiarowy” rośnie w oszałamiającym tempie i według prognoz w 2027 roku będzie wynosił już 9,3 mld dolarów. Dlatego zapotrzebowanie na druk 3D oraz specjalistów w tym zakresie należą to zawodów przyszłości.
Obecnie brakuje edukatorów, którzy się znają na prowadzeniu zajęć z druku 3D. A przecież już teraz dzieci i uczniowie mogą wspierać swój rozwój edukacyjny, a nauczyciele zapewnić im nowe pokłady kreatywności. Dlatego tak istotne jest nauczanie podstaw druku oraz skanu 3D, a także podstaw modelowania, już od szkoły podstawowych. I tutaj naprzeciw wychodzi nowa kwalifikacja rynkowa, która właśnie dołączyła do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Prowadzenie zajęć z modelowania, skanowania i druku 3D – co trzeba umieć?
Osoba posiadająca kwalifikację „Prowadzenie zajęć z modelowania, skanowania i druku 3D” powinna samodzielne prowadzić zajęcia z modelowania, skanowanie i druku 3D. Posiada umiejętność nauczania oraz pracy z grupą młodzieży, skutecznie koordynuje ich działania oraz umie zaplanować zajęcia związane z drukiem trójwymiarowym. Kieruje również pracownią druku 3D i wie, jakie oprogramowanie oraz wyposażenie musi się w niej znaleźć. Oczywiście ciągle udoskonala swoją wiedzę z zakresu modelowania, skanowania i druku 3D.
Druk 3D – dla kogo kwalifikacja?
Kwalifikacja jest skierowana do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, wykładowców akademickich, szkoleniowców, trenerów, specjalistów CAD, absolwentów szkół wyższych oraz wszystkich zainteresowanych wdrożeniem nowych metod i narzędzi cyfrowych. Osoba posiadająca kwalifikację „Prowadzenie zajęć z modelowania, skanowania i druku 3D” bez problemu powinna znaleźć zatrudnienie w szkole, sektorze przemysłowym, jako szkoleniowiec albo trener. Więcej informacji o kwalifikacji można znaleźć na stronie Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.
Autor: Maksymilian Krupa
Mapa kwalifikacji ZSK. Wybierz branżę i zdobądź certyfikat