Jakie faktyczne korzyści dostrzega młodzież w aktywności pozarządowej, a z jakimi boryka się trudnościami?
Zagadnienia te są stosunkowo nowe w polskich warunkach, a ich opis stanowi istotny głos w dyskusji na temat zmian w systemie edukacji. W materiale zostały zebrane i uporządkowane różne sposoby myślenia o kompetencjach, prezentowane przez socjologów, politologów, pedagogów czy działaczy społecznych.
Analizy wsparto odniesieniem do badań, które dotyczyły kształtowania kompetencji społecznych i obywatelskich u młodzieży działającej w organizacjach pozarządowych, zaangażowanej w wolontariat oraz
aktywność harcerską.
Pobierz publikację w języku polskim (PDF, 6 MB)
Pobierz publikację EPUB w języku polskim (EPUB, 6 MB)
Podobne wpisy:
- Propozycja metody określania poziomu kwalifikacji (2014)
- Zapewnianie jakości kwalifikacji w zintegrowanym systemie kwalifikacji (2014)
- Walidacja efektów uczenia się uzyskanych poza systemem edukacji formalnej jako nowe wyzwanie dla polityki na rzecz uczenia się przez całe życie (2014)
- Podstawy prawne funkcjonowania krajowych systemów kwalifikacji w wybranych państwach Unii Europejskiej (2015)
- W drodze do Polskiej Ramy Kwalifikacji. Dobre praktyki w systemie kwalifikacji (2015)