Jakie korzyści przynosi praca?

Oczywistym celem, dla którego decydujemy się podjąć aktywność zawodową, jest zarabianie pieniędzy. Ekonomiczne bezpieczeństwo i możliwość zaspokojenia swoich potrzeb to jednak niejedyne zalety pracy. Jakie inne korzyści daje podjęcie zatrudnienia?

Co daje praca? Przegląd korzyści zawodowych i osobistych

Praca może przynieść dużo satysfakcji zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. To szansa na rozwój umiejętności oraz zdobycie zupełnie nowej wiedzy. Wykonywanie codziennych obowiązków kształtuje także wiele kompetencji miękkich, ważnych zarówno w pracy, jak i codziennym życiu. Do najważniejszych należą asertywność, komunikatywność, samodzielność, radzenie sobie z presją czasu czy umiejętność pracy w zespole.

Jakie korzyści daje nam praca w życiu prywatnym? Należy tu wymienić m.in. zaspokojenie potrzeby kontaktu z innymi ludźmi, poczucie przynależności do społeczności, a także satysfakcję z odnoszonych sukcesów. Praca może Ci pomóc w nawiązaniu przyjaźni, rozwijaniu relacji z innymi ludźmi, zdobyciu nowych zainteresowań oraz zwiększeniu ogólnego poziomu zadowolenia z życia. Aktywność zawodowa często wpływa również pozytywnie na umiejętności organizacyjne, m.in. skuteczne zarządzanie swoim czasem.

Korzyści z pracy – kiedy są możliwe do osiągnięcia?

Nie każda praca daje satysfakcję i umożliwia osiągnięcie wymiernych korzyści. Dużo zależy m.in. od atmosfery panującej w firmie, charakteru obowiązków i realnych możliwości rozwoju. Czynniki te wpływają na decyzję kandydata o udziale w procesie rekrutacyjnym, dlatego pracodawcy coraz częściej mówią otwarcie o benefitach pracowniczych, specyfice pracy w ich przedsiębiorstwach, programach rozwojowych oraz ścieżkach awansu zawodowego. Taka transparentność jest dużym plusem, który zwiększa szansę na zadowolenie obu stron ze współpracy.

Jak znaleźć pracę, która umożliwi Ci rozwój?

Znalezienie pracy idealnej nie jest najłatwiejszym zadaniem, zwłaszcza że rozmowa rekrutacyjna i strona internetowa nie przedstawiają pełnego obrazu przedsiębiorstwa. Może się jednak zdarzyć tak, że ze względu na dobre opinie znajomych lub chęć rozwoju zawodowego zależy Ci na rozpoczęciu kariery w konkretnej firmie. Jak osiągnąć ten cel? Przede wszystkim dobrze przygotuj się do rozmowy rekrutacyjnej:

  • Sprawdź, jak przebiega rekrutacja w firmie, w której chcesz pracować. Dzięki temu dowiesz się, czego się spodziewać na każdym etapie rekrutacji.
              
  • Zwróć uwagę na swoje CV, zwłaszcza rubryki opisujące doświadczenie lub wiedzę. Pamiętaj, że swoje kompetencje możesz potwierdzić oficjalnym certyfikatem w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
              
  • Zastanów się, jakie cele chcesz osiągnąć w nowej pracy. Pytania o plany zawodowe i oczekiwania wobec firmy z pewnością pojawią się na rozmowie rekrutacyjnej.

A co w sytuacji, gdy zdobędziesz wymarzoną pracę, ale z czasem okaże się, że nie przynosi Ci ona satysfakcji? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w innych naszych artykułach. Sprawdź, jakie są sygnały wskazujące na konieczność zmiany pracy oraz jak się do tego przygotować. Pamiętaj, że niezadowolenie z wykonywanych obowiązków może doprowadzić do wypalenia zawodowego i odbić się negatywnie na Twoim samopoczuciu.

Zobacz, czym jest ZSK i jak z niego korzystać

Facebook
Twitter
LinkedIn