Jak przygotować i przeprowadzić walidację Wskazówki dla instytucji certyfikujących

Publikacja została przygotowana z myślą o wsparciu instytucji zajmujących się walidacją i certyfikowaniem kwalifikacji wolnorynkowych oraz sektorowych funkcjonujących w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, a w szczególności o: przedstawicielach instytucji certyfikujących lub podmiotach zainteresowanych pełnieniem tej funkcji, przedstawicielach branżowych centrów umiejętności, osobach odpowiedzialnych za planowanie walidacji lub jej przeprowadzenie, autorach materiałów wykorzystywanych podczas walidacji, asesorach.

Układ opracowania jest zgodny z logiką prac w zakresie przygotowania i prowadzenia walidacji i certyfikowania. Publikacja podpowiada zatem, jak przygotować scenariusz walidacji i zaplanować jej przebieg, omawia narzędzia walidacji i inne przydatne materiały, formułując zarówno wskazówki ogólne, jak i te odnoszące się do narzędzi i materiałów odpowiednich dla wybranych metod walidacji (testu, wywiadu, obserwacji, analizy dowodów i deklaracji). Oprócz treści dotyczących etapu przygotowania pojawiają się przydatne informacje dotyczące samego przeprowadzenia walidacji i certyfikowania, w tym m.in. rekrutacji osób, zapewnienia odpowiednich zasobów, pilotażu walidacji czy zadbania o jej dostępność dla osób z różnymi potrzebami. Wszystkie rozdziały zawierają przykłady zapisów, wzory materiałów (lub ich fragmenty) oraz opisy przypadków.

Wydanie I publikacji ukazało się w 2023 r.

Pobierz publikację w języku polskim (PDF, 2 MB)

Jak przygotować i przeprowadzić walidację Wskazówki dla instytucji certyfikujących

JĘZYK PUBLIKACJI
polski
DATA PUBLIKACJI
2024
AUTOR/AUTORZY PUBLIKACJI
Brzozowska Aleksandra , Kaczan Radosław, Kopeć-Panek Natalia, Rycielska Ludmiła, Witkowska Aldona