Spotkanie było bardzo intensywne. Pracowaliśmy warsztatowo w podziale na grupy robocze. Praca każdej grupy była moderowana przez osoby, które w Instytucie Badań Edukacyjnych na co dzień zajmują się współpracą z ministerstwami.
Przy stolikach roboczych wymienialiśmy się doświadczeniami, uwagami dotyczącymi funkcjonowania Systemu i pomysłami na dalsze jego usprawnienia. Poniżej przedstawiamy przykładowe wnioski wynotowane podczas części podsumowującej warsztat:
- współpraca ministerstwa z wnioskodawcą powinna być utrzymywana przez cały czas rozpatrywania wniosku; dobrą praktyką jest współpraca na wczesnym etapie włączania kwalifikacji wolnorynkowej do Systemu, czyli prekonsultacje przed złożeniem wniosku;
- korzystanie z wiedzy pracowników innych departamentów ministerstw (niż departament bezpośrednio rozpatrujący wniosek) jest dobrą praktyką przy rozpatrywaniu wniosków o włączenie kwalifikacji;
- mechanizm pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia może być użytecznym narzędziem w niektórych sytuacjach, np. w przypadku wpłynięcia wniosków o włączenie kwalifikacji bardzo do siebie podobnych.
Propozycje, uwagi, pomysły i pytania, które pojawiły się podczas warsztatu były skrupulatnie notowane. Posłużą jako punkt wyjścia do opracowania analizy potrzeb ministerstw, której ukończenie planowane jest w połowie roku 2024.
O tych działaniach, a także kolejnych wydarzeniach, będziemy Państwa informowali na bieżąco.
#FunduszeUE