Czy w małych miastach niewiele się dzieje i nie ma możliwości rozwoju?

Z tym stereotypem rozprawiamy się w jednej z naszych najnowszych publikacji: Miasta, w którym się uczę.

Z tym stereotypem rozprawiamy się w jednej z naszych najnowszych publikacji: Miasta, w którym się uczę.

Były to osoby na różnych etapach swojego życia, które łączyło jedno: potrzeba znalezienia pomysłu na siebie i wytyczenia ścieżek rozwoju zawodowego i osobistego. Strategie radzenia sobie z realizacją tej potrzeby oraz inspirujące historie naszych bohaterów są głównym tematem tej publikacji. Zebrany materiał powstał dzięki zastosowaniu bardzo ciekawej techniki, spaceru badawczego. 

Drugim ważnym, choć nieoczywistym, bohaterem książki, jest przestrzeń małego miasta.

Rozpatrujemy ją jako sprzyjającą lub nie sprzyjającą uczeniu się, samodoskonaleniu i samorealizacji. Pokazujemy, jakimi „nauczycielami” mogą być małe miasta i co można zrobić, by wspierać w nich różne możliwości i ścieżki uczenia się. Kluczowe jest wykorzystanie ich naturalnych potencjałów: historii przyrody, gospodarki, estetyki przestrzeni, a także opowieści i legend kształtujących tożsamość miasta.

Przede wszystkim kierujemy uwagę na najcenniejszy miejski skarb: społeczność. Zobaczymy, jaką rolę odgrywają lokalni liderzy, którzy stają się spiritus movens aktywności wspierających lokalne oferty uczenia się, takie jak koła i wspólnoty zainteresowań, wydarzenia promujące naukę, projekty badawcze i kulturalne, pozwalające lepiej poznać historię i przestrzeń miasta, a także jednorazowe, oddolne akcje. Przyjrzymy  się, jak dobrze prowadzony miejski storytelling może stymulować mieszkańców i zachęcać ich do eksploracji przestrzeni. Pokażemy, że miasto jako dobry nauczyciel jest cichym narratorem w tle życia mieszkańców, towarzysząc im na różnych etapach życia, wspierając ich decyzje i tworząc możliwości. 

Dla kogo jest ta publikacja?

Wierzymy, że opisane na łamach tej publikacji prawdzie historie oraz konkretne inicjatywy będą inspirować i dostarczać cennych wskazówek pracownikom samorządów miejskich, społecznikom, animatorom edukacji i kultury, oraz wszystkim osobom, które interesują zagadnienia związane z:

  • stymulowaniem życia społecznego i kulturalnego, 
  • uczeniem się przez całe życie i wspieraniem go u innych,
  • miejskim storytellingiem,
  • spacerem badawczym jako techniką badawczą.

>>>>> Zapraszamy do lektury!

#FunduszeUE

Facebook
Twitter
LinkedIn