Bieżący numer Kwartalnika ZSK stanowi rozwinięcie konferencji „Kompetencje w branży mechanicznej – dziedzina spawalnictwo w kontekście Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji”, która odbyła się 10 kwietnia 2024 r., w Kielcach.
W trakcie konferencji szczególną uwagę poświęciliśmy kwestiom kompetencji w branży, badaniom rynku pracy, zapotrzebowaniu na wyspecjalizowaną kadrę. Przybliżyliśmy też interesariuszom możliwości wsparcia oferowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych.
W Kwartalniku prezentujemy opinie prelegentów dotyczące wyzwań branży, a także zapis panelu dyskusyjnego poświęconego wyzwaniom w dziedzinie spawalnictwa oraz aktualnym potrzebom kompetencyjnym definiowanym przez pracodawców.
W numerze:
- Inauguracja cyklu konferencji „Branża – wczoraj, dziś i jutro” – Monika Drzymulska-Derda, ekspertka kluczowa ds. współpracy ze środowiskami branżowymi w Zadaniu 2 ZSK 6
- Spawacz – czy to potrzebny zawód? – prof. dr hab. inż. Janusz Adamiec, prezes Polskiego Towarzystwa Spawalniczego w Gliwicach
- Spawalnicze horyzonty – Dyskusja o kompetencjach i kwalifikacjach w spawalnictwie – podsumowanie panelu dyskusyjnego
- Jakie są wyzwania dla branży w kontekście rozwoju technologicznego? – dr hab. inż. Jacek Górka, profesor Politechniki Śląskiej
- Nowe technologie w spawalnictwie – dr inż. Bartłomiej Szwed, Politechnika Świętokrzyska
- Dlaczego współpraca między szkołą branżową a przedsiębiorstwami jest ważna? – Jerzy Jabczuga, dyrektor Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Staszowie oraz Mirosław Prorok z Zespołu Szkół Naftowo-Gazowniczych im. I. Łukasiewicza w Krośnie
- Innowacje w edukacji zawodowej – Branżowe Centra Umiejętności – Joanna Kubit, dyrektor Zespołu Szkół Naftowo-Gazowniczych im. Ignacego Łukasiewicza w Krośnie
- Rola nowoczesnego doradztwa zawodowego w kreowaniu przyszłości – Spawalnicze horyzonty – Małgorzata Stachura, nauczycielka, Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Staszowie
- Na czym polega specyfika kształcenia zawodowego? – Krzysztof Toczydłowski, właściciel firmy TOCK-AUTOMATYKA
Zapraszamy do lektury!
#FunduszeUE