Będzie to już drugie porozumienie w ramach P-TECH zawierane na Podkarpaciu przez Zespół Szkół Technicznych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Rzeszowie. Pierwsza umowa dotyczyła kwalifikacji Technik Programista, teraz współpraca obejmie wsparcie w zakresie Technika Informatyka.
Partnerem biznesowym programu P-TECH jest w tym przypadku firma informatyczna ZETO-RZESZÓW. Instytut Badań Edukacyjnych pełni rolę wspierającą i ekspercką.
Porozumienie zostanie podpisane 31 marca br. w Rzeszowie podczas konferencji SMART SZKOŁA – ZST w SMART CITY – RZESZÓW. Partnerem wydarzenia jest Instytut Badań Edukacyjnych, a wezmą w nim udział przedstawiciele biznesu wspierający edukację: ZETO-RZESZÓW, FIBRAIN, Asseco Poland oraz przedstawiciele Politechniki Rzeszowskiej, którzy objęli patronatem wszystkie zawody Zespołu Szkół Technicznych w Rzeszowie.
Konferencja odbędzie się 31.03 o godzinie 10:00. Transmisja online będzie dostępna pod tym linkiem. rozpocznie się o godz. 10.00, a transmisja online będzie dostępna pod linkiem:
Technik Informatyk w międzynarodowym programie P-TECH
Porozumienie w ramach programu P-TECH zostanie podpisane przez Konrada Fijołka, prezydenta Rzeszowa, Janusza Błażeja, prezesa Zarządu ZETO-RZESZÓW oraz Michała Nowakowskiego, lidera projektu ZSK4 w Instytucie Badań Edukacyjnych.
Uzyskanie kwalifikacji Technik Informatyk umożliwia zatrudnienie we wszystkich gałęziach gospodarki narodowej. To zawód poszukiwany na światowym rynku pracy, dający możliwość prowadzenia własnej działalności w dziedzinie informatyki, zatrudnienia w firmach teleinformatycznych, wykorzystujących sieci komputerowe, oprogramowanie specjalistyczne, jak również na uczelniach. Więcej informacji na temat zalet zdobycia kwalifikacji Technik Informatyk można przeczytać tutaj.
IBM wystartowało z globalnym programem edukacyjnym
P-TECH został współtworzony przez IBM w Stanach Zjednoczonych. Pierwsza szkoła przystąpiła do programu w 2011 roku na Brooklynie w ramach współpracy pomiędzy Departamentem Edukacji Miasta Nowy Jork, The City University w Nowym Jorku i IBM. Od tego czasu P-TECH został wdrożony w setkach szkół w kilkudziesięciu krajach. Dziś program skupia setki firm partnerskich i uniwersytetów.
W Polsce wsparciem merytorycznym programu zajmuje się Instytut Badań Edukacyjnych. Do najważniejszych zadań należy:
- wsparcie w dialogu wzajemnych potrzeb, wypracowaniu rozwiązań oraz harmonogramu działań
- wsparcie od strony metodycznej i doradczej procesu opracowania, realizacji programów nauczania i praktyk zawodowych
- wsparcie rozwoju programu jako rozwiązania modelowego do wykorzystania w budowaniu współpracy przedsiębiorstw i szkół branżowych
- wsparcie w zakresie zwiększenia korzyści dla uczniów, poprzez dążenie do opisania i włączenia kwalifikacji rynkowych dla uczniów