Niniejsza publikacja to rezultat współpracy instytucji odpowiedzialnych za prowadzenie i rozwój baz danych lub rejestrów kwalifikacji w wybranych krajach europejskich: Austrii, Chorwacji, na Łotwie, we Francji, w Polsce, Słowacji i Szkocji. Prace nad nowoczesnymi systemami kwalifikacji prowadzone są na świecie od wielu lat. Rejestry kwalifikacji są z technicznego punktu widzenia narzędziami wspierającymi systemy kwalifikacji w poszczególnych krajach. Z jednej strony umożliwiają szeroki dostęp do kwalifikacji funkcjonujących w krajowych systemach edukacji, z drugiej – wspierają rozwój uczenia się przez całe życie. Efektywna modernizacja systemu kształcenia – w tym modernizacja systemowych uwarunkowań uczenia się – powinna sprostać wyzwaniom współczesności i tworzyć rozwiązania, które będą stanowiły na nie odpowiedź. Obecne wyzwania społeczne i ekonomiczne wynikają między innymi z rosnącego tempa zmian, związanego zwłaszcza z rozwojem nowych technologii. Nadążenie za nimi z zachowaniem przejrzystości systemu to jedno z zadań stojących przed rejestrami kwalifikacji.
Pobierz publikację w języku polskim (PDF, 3,7 MB)
Pobierz publikację w języku angielskim (PDF, 3,7 MB)
Podobne wpisy:
- Walidacja efektów uczenia się uzyskanych poza systemem edukacji formalnej jako nowe wyzwanie dla polityki na rzecz uczenia się przez całe życie (2014)
- W drodze do Polskiej Ramy Kwalifikacji. Dobre praktyki w systemie kwalifikacji (2015)
- Raport referencyjny. Odniesienie polskiej ramy kwalifikacji na rzecz uczenia się przez całe życie do europejskiej ramy kwalifikacji (2013)
- Podstawy prawne funkcjonowania krajowych systemów kwalifikacji w wybranych państwach Unii Europejskiej (2015)
- Sektorowa Rama Kwalifikacji Usług Rozwojowych (SRK UR)