O walidacji na VPL Biennale w Berlinie

Na początku maja w Berlinie odbyła się trzecia edycja międzynarodowej konferencji VPL Biennale. Na zorganizowanym z okazji Biennale spotkaniu Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji Iwona Gmaj, reprezentująca IBE, oraz Maciej Lasota, członek Grupy z ramienia MEN, zaprezentowali raport na temat rozwiązań walidacyjnych wdrażanych w Polsce.

VPL (Validation of Prior Learning) Biennale to największa w Europie konferencja poświęcona walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego. W tym roku odbyła się 7 i 8 maja w stolicy Niemiec. Podczas dwudniowego wydarzenia 33 ekspertów z całego świata dzieliło się swoimi doświadczeniami i dobrymi praktykami w zakresie walidacji wcześniej nabytej wiedzy. W trakcie Biennale przyjęta została również Deklaracja Berlińska na Rzecz Walidacji Wcześniej Nabytej Wiedzy, która w zamierzeniu ma być dokumentem definiującym kierunek rozwoju polityki w zakresie walidacji. W jej powstanie zaangażowano wielu ekspertów, interesariuszy, polityków oraz reprezentantów sektora publicznego z 40 krajów.

Entuzjastyczne przyjęcie polskiej ekipy

Dzień przed Biennale, w poniedziałek 6 maja, odbyło się spotkanie Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji, powołanej do wsparcia Komisji Europejskiej we wdrażaniu ram kwalifikacji jako instrumentu polityki na rzecz uczenia się przez całe życie. Przedstawiciele IBE zaprezentowali przed międzynarodowym gremium raport dotyczący wdrożenia w Polsce rozwiązań z zakresu walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego. W raporcie omówiono Zintegrowany System Kwalifikacji oraz zaprezentowano efekty przeprowadzonych w szkolnictwie reform, które stworzyły nowe możliwości potwierdzania efektów uczenia się. Wystąpienie polskiej ekipy spotkało się z niezwykle entuzjastycznym przyjęciem i było szeroko komentowane w międzynarodowym gronie ekspertów.

ZDJĘCIA: © Bertelsmann Stiftung / Thomas Kunsch

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Close Menu
X
Skip to content