
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną od Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego.
Zakończyły się prace zespołu ekspertów nad Sektorową Ramą Kwalifikacji w Budownictwie. W „Kwartalniku ZSK” zamieszczamy artykuły dotyczące wyników prac.
Mateusz Przywara, ekspert główny w Zespole Systemu Kwalifikacji, IBE PIB przybliża nam to narzędzie: „Podsumowaliśmy aktualizację Ramy, w której jest 1200 kompetencji specyficznych dla sektora budownictwa (ułożonych zgodnie ze stopniem złożoności). W efekcie jest to narzędzie użyteczne, łatwe w obsłudze, pomocne zarówno w edukacji, jak i dla rynku pracy. Ten materiał zostanie przekazany ministrom właściwym, którzy przekażą wniosek o włączenie Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Budownictwie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i do systemu prawnego w drodze rozporządzenia”.
Profesor Jerzy Hoła z Politechniki Wrocławskiej, recenzent SRK BUD podsumowuje swoje uwagi do dokumentu: „Moja ocena zaktualizowanej Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Budownictwie jest pozytywna, mogę nawet powiedzieć, że bardzo pozytywna. Poprzednia Rama (która obecnie jest aktualizowana) powstała osiem lat temu. Można powiedzieć, że to zaledwie osiem lat temu, ale jest to raczej aż osiem lat temu. W tym czasie, w ciągu tych ośmiu lat bardzo wiele nowego powstało w gospodarce, w sektorze budownictwa. Trzeba zaktualizować, zidentyfikować kompetencje, które byłyby po prostu przydatne, zarówno pracodawcom, na wszystkich szczeblach szkolnictwa, ale również pracownikom, dla których opisane w Ramie kompetencje stanowiłyby wskazówki do nabywania nowych kwalifikacji i do rozwoju zawodowego”.
Nagrania przygotowane w trakcie konferencji podsumowującej prace nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Budownictwie.
#FunduszeUE
Zapisując się do newslettera, wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną od Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego.
© 2025 Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy
Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy z dofinansowaniem z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).
Polityk społeczny, ekspert główny w Instytucie Badań Edukacyjnych – Państwowym Instytucie Badawczym. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze edukacji i rynku pracy, w obszarze badań, ewaluacji oraz wdrażania różnorodnych polityk publicznych. Od 4 lat uczestniczy w opracowaniu, włączaniu i upowszechnianiu Sektorowych Ram Kwalifikacji w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Profesor Politechniki Wrocławskiej, recenzent SRK Bud