O kompetencjach społecznych osób dorosłych

Jak rozwijać kompetencje społeczne i obywatelskie dorosłych i w jaki sposób kształcić edukatorów? O tych problemach dyskutowano na kolejnym spotkaniu zorganizowanym w ramach pracy nad częścią szczegółową Zintegrowanej Strategii Umiejętności.
Osoby przebywające na sali biorące udział w spotkaniu informacyjnym dotyczącym tworzenia i funkcjonowania Sektorowych Rad ds. Kompetencji.

Spotkanie odbyło się 11 września w Centrum Biznesowym Ogrodowa 58. W części plenarnej uczestnicy wysłuchali dwóch wystąpień. Dr hab. Dorota Gierszewski z Uniwersytetu Jagiellońskiego wprowadziła słuchaczy w tematykę kształtowania kompetencji społecznych i obywatelskich dorosłych. Rozmawiano o tym czym są kompetencje obywatelskie, takie jak np. zdolność do zaangażowania się wraz z innymi w działania publiczne; zdolność do solidarności i zainteresowanie problemami lokalnymi; konstruktywne uczestnictwo w działaniach społeczności lokalnej. Z kolei dr Olga Napiontek z Fundacji Civis Polonus przedstawiła szanse i ograniczenia związane z rozwijaniem kompetencji obywatelskich dorosłych Polaków.

Druga część seminarium miała charakter warsztatowy. Dyskutowano nad modelem kształcenia i rozwoju zawodowego edukatorów osób dorosłych. Próbowano określić, jak wygląda oferta edukacyjna dla osób, które chciałyby stać się profesjonalnymi edukatorami dorosłych. Mówiono o warunkach, które mogą się przyczynić do poszerzenia tej oferty, ale też o czynnikach hamujących w dłuższej perspektywie taką ofertę. Spotkanie zakończyło się wypracowaniem szeregu rekomendacji, które będą wzięte pod uwagę w pracach nad szczegółową częścią Zintegrowanej Strategii Umiejętności.

PROGRAM SEMINARIUM 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn