
Seminarium informacyjne “Szlakiem kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych” w ramach Dni ZSK
W ramach Dni ZSK we Wrocławiu odbyło się otwarte seminarium informacyjne dla przedstawicieli instytucji szkolnictwa wyższego.
W ramach Dni ZSK we Wrocławiu odbyło się otwarte seminarium informacyjne dla przedstawicieli instytucji szkolnictwa wyższego.
Kolejne seminarium przeznaczone dla doradców zawodowych z Wielkopolski zorganizowaliśmy wraz z Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu oraz Cechem Rzemiosł Różnych Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Pleszewie.
24 kwietnia 2025 r. w Gorzowie Wielkopolskim odbył się Kongres Zawodowy „Wspólnie dla Przyszłości – współpraca szkół i placówek oświatowych z rynkiem pracy”. Organizatorem przedsięwzięcia był Lubuski Kurator Oświaty oraz Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze.
Już 27 maja w Toruniu odbędzie się konferencja „Trendy, innowacje i wyzwania w sektorze kosmicznym w województwie kujawsko-pomorskim”.
W ramach Dni ZSK wraz z Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie oraz Młodzieżowym Centrum Kariery OHP w Słupcy nasi eksperci przygotowali i przeprowadzili seminarium podczas którego skupiliśmy się na praktycznych aspektach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji istotnych w pracy doradcy zawodowego.
Ponad połowa Polaków deklaruje, że się uczy. W jaki sposób to robią? Czym się kierują? I dlaczego pozostali nie podejmują się uczenia? Na te i wiele innych pytań ma odpowiedzieć badanie “Uczenie się dorosłych Polaków”. Zespół z Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego właśnie rozpoczął jego realizację.
Peer Learning Activity, które odbyło się w Warszawie w dniach 8–9 kwietnia 2025 r., koncentrowało się na procesach włączania kwalifikacji spoza formalnego systemu edukacji, w szczególności na ich przejrzystości i walidacji.
Kompetencje w zakresie doboru i tworzenia informacji w języku ojczystym i językach obcych uznawane są za jedne z kluczowych dla samorealizacji i rozwoju osobistego, zatrudnienia, włączenia społecznego czy satysfakcjonującego życia (MEN, 2019).
Chcemy dowiedzieć się, jak osoby dorosłe z Ukrainy i Białorusi uczą się w Polsce. Ciekawi nas, co wpływa na decyzję o podjęciu nauki, co pomaga, a co przeszkadza.
Tym razem poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytanie jak opisać kwalifikację i zostać Instytucją Certyfikującą.
© 2025 Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy
Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy z dofinansowaniem z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).