Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na bezpłatne seminarium pt.: „Metoda Bilansu Kompetencji – jak i w czym może pomóc?”.
Seminarium jest skierowane do osób, które wspierają innych w rozwoju edukacyjnym i zawodowym, w szczególności do doradców zawodowych i edukacyjnych. Przygotowano je z myślą o osobach, które mają już doświadczenie w identyfikowaniu i nazywaniu kompetencji (np. w prowadzeniu rozmów doradczych lub kwalifikacyjnych, stosowaniu wywiadów biograficznych i behawioralnych).
Podczas seminarium uczestnicy zapoznają się z Metodą Bilansu Kompetencji (MBK), która służy do:
- rozpoznania tego, co klient wie i umie,
- opisania tego w sposób, który można przekazać osobom trzecim (np. w celu uzyskania kwalifikacji wolnorynkowej, przy rozmowie rekrutacyjnej),
- zgromadzenie dowodów na posiadanie wiedzy i umiejętności,
- przygotowanie planów rozwoju w oparciu o rozpoznane w trakcie bilansu kompetencje.
Seminarium będzie się składać z wykładu wraz z ćwiczeniami w grupach.
Uczestnicy poznają m.in.:
- cel, korzyści oraz zasady prowadzenia bilansu według Metody Bilansu Kompetencji,
- przebieg bilansu według MBK – poszczególne etapy krok po kroku,
- narzędzia stosowane na poszczególnych etapach MBK,
- konteksty, w których można zastosować MBK i potencjalne grupy docelowe,
- sposób, w jaki można w bilansie wykorzystać bezpłatną aplikację Moje Portfolio.
Seminarium zostanie poprowadzone przez ekspertki z Instytutu Badań Edukacyjnych w ramach projektu “Wspieranie dalszego rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w Polsce (ZSK 6)” [FERS.01.08-IP.05-0001/23] współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego.
Seminarium odbędzie się w terminie 23.01.2025 r., w godzinach 8:30 – 16:00, w Novotelu Katowice Centrum al. Walentego Roździeńskiego 16 w Katowicach.
Osobom dojeżdzającym z innej miejscowości niż Katowice oferujemy zwrot kosztów przejazdu.
Rejestracja na seminarium zamknięta.
W razie pytań prosimy o kontakt z Julianem Bliżyckim, adres e-mail: j.blizycki@ibe.edu.pl